We gaan! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van JanDirk Vries - WaarBenJij.nu We gaan! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van JanDirk Vries - WaarBenJij.nu

We gaan!

Door: Marank en JanDirk

Blijf op de hoogte en volg JanDirk

07 December 2016 | Ecuador, Guayaquil

Zondag 4 december: eindelijk is het zover, de reis gaat beginnen. Weliswaar eerst met een nachtje Amsterdam Schiphol Airport, maar toch. Omdat we het niet zien zitten om midden in de nacht de deur achter ons dicht te moeten trekken en het niemand willen aandoen om ons om half 4 naar Schiphol te brengen, hebben we besloten om een hotelletje te nemen bij Schiphol. Zo kunnen we ook nog eens uitslapen tot kwart over 4! Het was een raar weekend van de laatste dingen regelen, veel mensen en ook paarden gedag knuffelen, maar ook heel veel zin hebben in dat wat komen gaat. De transfer van hotel naar luchthaven gaat heel vlot, dus we zijn ruim op tijd om in te checken en de broodjes Beemsterkaas nog op te eten. We zitten ook prima op tijd in het vliegtuig, maarja, het is onder nul en dus zit er ijs op de vleugels. Er kan niet eerder vertrokken worden voordat dat verwijderd is. Er staan helaas meer vliegtuigen te wachten op de de-icers, dus we moeten geduld hebben. Achter ons worden twee zakenmannen zenuwachtig, ze dreigen hun overstap te missen. Ook wij hebben een niet zo ruime overstaptijd in Frankfurt dus willen graag weg. Een uur later dan gepland vertrekken we eindelijk. De mannen achter ons hebben hun vlucht zeker gemist en zijn druk doende iets om te boeken. Wij moeten rennen en dat doen we direct zodra de deur van het vliegtuig open gaat. We dringen zelfs voor bij de paspoortcontrole en zijn gelukkig net op tijd voor de vlucht naar Panama. Die vlucht gaat prima, maar duurt vooral erg lang. In Panama merken we meteen dat het lekker warm is! Nu nog het laatste stukje naar Guayaquil, Equador. Daar zijn we uiteindelijk om 21:00 in de avond. In Nederland al 03:00 uur 's nachts. Het hotel heeft beloofd een taxi te sturen, die staat er niet. Wel een man met een grijze auto die ons zegt erheen te brengen. Dat durven we toch niet aan. De man druipt af als we zeggen dat we alleen meegaan als hij een bordje van het hotel bij zich heeft met onze naam erop. Net zoals al die andere mannetjes van het Hilton enzo. Even later is hij terug, inclusief bordje. Dus toch maar mee en jawel, we zijn in het hotel, niet echt het Hilton maar wel met bed en douche. We gaan meteen slapen, want we zijn kapot.
De volgende dag zijn we erg vroeg wakker en gaan we de straat op voor een ontbijt. Om kwart over 7 is toch nog best veel dicht komen we achter. Uiteindelijk lukt het ons om een soort croissant, een tosti en verse jus te bemachtigen en laten we ons afzetten bij het busstation waar we op de bus stappen naar Montanita. Dit is een plaats aan de kust waar goed gesurft kan worden. Een prima plek om te wennen aan het idee dat we écht vier maanden vrij zijn en om te bedenken waar we nou eigenlijk allemaal naar toe willen. Dat gaan we dus doen, morgen. Want het is nu 20:45 en dat lijkt ons een mooie tijd om te gaan slapen. Om 6:00 schijnt er goeie surf te zijn...

• 07 December 2016 - 16:53

Theo:

Leuk dat jullie weer met een verslag begonnen zijn.
    Geniet ze

• 07 December 2016 - 16:54

Esther Belser:

Zo heerlijk hoor nu al! Geniet volop van alles.
    Hele mooie fijne reis!!!

• 07 December 2016 - 17:06

Pim:

Geweldig! Ik ben jaloers!

• 07 December 2016 - 18:16

Jolijn:

Leuk om te lezen! Ik ga jullie volgen. Veel plezier! Nu eerst landen en een beetje plannen maar niet te veel. Alles kan maar je moet niets

• 07 December 2016 - 18:38

Martine:

Veel plezier!

• 07 December 2016 - 18:52

Kirs:

En nu heerlijk in de relax modus!! Lekker genieten, dan genieten wij weer van de verhalen!! x

• 07 December 2016 - 20:56

Marloes:

Wat heerlijk.... de komende 4 maanden geen winter voor jullie!
    Geniet! X

• 07 December 2016 - 23:03

Femke:

Oooohhh wat ontzettend gaaf!!! Have fun you two! Ik ga genieten van jullie verslagen.

• 08 December 2016 - 17:25

Yorianne:

Pittig reisje, maar jullie zijn er..! En inderdaad 4 maanden vrij om te gaan en te staan en te surfen waar jullie willen! Heel leuk om vanuit ons herfstige landje mee te genieten van jullie warme belevenissen. Liefs!

• 08 December 2016 - 18:16

Anne: