Retourtje Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van JanDirk Vries - WaarBenJij.nu Retourtje Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van JanDirk Vries - WaarBenJij.nu

Retourtje Uruguay

Door: JanDirk en Marank

Blijf op de hoogte en volg JanDirk

25 Februari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal,
Weer heel veel groetjes vanuit een nu al weer een paar dagen zeer zonnig Argentinie. We zijn de afgelopen dagen lekker op pad geweest. Dinsdag zijn we de wijk Boca gaan verkennen. Dit staat bekend als een beetje onveilige wijk van de stad, maar er is ook veel moois te zien. JanDirk heeft wat tangoposes uitgeprobeerd midden op straat (zie foto) en we hebben ook het stadion van de Boca juniors bezocht, de club van Diego Maradonna. Helaas was er geen wedstrijd, maar JanDirk heeft toch gejuicht. 's Avonds gingen wij op zoek naar een eettentje en kwamen toen een oude man tegen die de vorige dag ook al op een terrasje met ons had gepraat (hij wilde graag zijn Engels oefenen). Hij herkende ons en nodigde ons uit voor een koffietje. We raakten weer aan de praat en uiteindelijk nodigde hij ons ook thuis uit. Hij was 84 en nogal eenzaam, dus dat durfden we wel aan. Hij vertelde ons grote verhalen van zijn familie in Europa en ging tevergeefs op zoek naar een foto van zijn overleden vrouw. Hij hoorde van onze plannen om een dagje naar Uruguay te gaan en wilde het liefst met ons mee. Dat ging ons toch iets te ver. Zeker nadat we in zijn huis alle medicatie en bloeddrukmeetapparatuur hadden zien liggen...We hebben beloofd hem een kaartje te sturen.
Naar Uruguay zijn we gisteren dus gegaan. Het was een uur met de boot, het leek wel de boot naar Terschelling. We kwamen aan in Colonia, een oud stadje. Heel wat anders dan het grote Buenos Aires. We hebben lekker rondgelopen en een nachtje daar geslapen. Vanmiddag zijn we teruggekomen in Buenos Aires en morgen vertrekken we richting het zuiden met de bus.(de Iguazu falls laten we dus voorlopig schieten...we moeten toch keuzes maken want het is zo'n groot land hier)

Veel liefs van ons!

• 26 Februari 2010 - 00:21

Sjoerd:

Hee pluisje,

Leuke foto's hoor. Vooral die tango midden op straat. Haha, hier in holland verzet ie geen stap op de dansvloer en daar swingt ie overdag op straat. Veel plezier nog. En natuurlijk de groetjes aan Marank.

• 26 Februari 2010 - 07:24

Birgit En Daan:

Hoi luitjes,

JD wat een verborgen talenten van jou komen er naar boven. Nu al een zonnesteek?
    Respect voor je juich actie!

Veel plezier.

Groetjes Daan en Birgit

• 26 Februari 2010 - 08:24

Alexander:

Hoi hoi,

Super leuk om jullie verhalen te lezen. Leuke impressies. Geniet er van daar.

Groetjes, Alex

• 26 Februari 2010 - 10:09

Marjo:

Strak blauwe lucht, wat een feest, hier is het strak grijs. Teenslippers, heerlijk. Maar een Tango dans je niet op slippers! dus ik verwacht bij terugkomst een workshop van jullie 2 met propere tango schoenen.
    Veel plezier! dans er ook een voor ons!
    XX
    Marjo en Andre

• 26 Februari 2010 - 10:13

Marjo:

Vraag aan Sjoerd,

Hoezo Pluisje,? hier wil ik het naadje van de kous van weten!

• 26 Februari 2010 - 11:08

Sjoerd:

Antwoord voor Marjo,

Pluisje is de bijnaam van voetballer Maradona. Naar mijn mening de beste voetballer ooit.

• 26 Februari 2010 - 11:28

Anne:

Wat krijgen we nou, JD die zich aan een dansje waagt? En wel met zo een schone donkere dame :) Bij het vorige reisverslag had ik ook een reactie geplaatst (wel 2 keer) maar de reactie komt er helaas niet op te staan! Veel plezier en doe voorzichtig.

Kus van jullie (schone) zus

• 26 Februari 2010 - 11:45

Chris En Dinie:

We wisten niet wat we zagen, j.d. en dansen, we dachten eerst nog dat die mevr. een standbeeld was maar ze is puur natuur.Geniet van het mooie weer en al het moois. liefs pa en ma

• 27 Februari 2010 - 16:11

Carlieke:

Hi Mar en JD,

Hopelijk hebben jullie niks gemerkt van de aardbeving!! Veel plezier en doe voorzichtig daar.

x T en C

• 27 Februari 2010 - 18:47

Kirs,Martijn,Y En D:

Hey JD en Marank,

Vandaag even alle verslagjes gelezen.... Tja, net terug van Gerlos dus had nog niet eerder de tijd gehad. Leuk hoor!! Ook de foto's... Genieten jullie er maar lekker van. De meiden zijn nu ze terug zijn aan het aftellen wanneer ze naar Dirk mogen!! We zullen hem een knuffel geven van je!

X
    Liefs van ons!!

• 28 Februari 2010 - 10:19

Yolanda&Jan:

Hallo JanDirk & Marank, leuk verslag en foto's. Ik zie dat je het masimum aantal foto's (10) inmiddels bereikt heb en dus sponsor ik 100 foto's. Hopelijk hebben jullie geen hinder van de aardbeving en verloopt alles naar wens. Hoop gauw weer wat van jullie te horen en te zien! groetjes uit een regenachtig Uitgeest.

• 28 Februari 2010 - 17:05

Reem:

heey vakantiegangers!
    alles goed daar? de verhalen tot nu toe klinken geweldig! we kijken uit naar de foto's!
    nog iets gemerkt van de aardbeving in Chili?
    dikke kus,

• 28 Februari 2010 - 22:49

Yorianne:

Zo JD wat een sensuele pose met je pokerface!
    Mar, zien we volgende keer een foto van jou met een mooie latino?:)
    Wat leuk, op bezoek bij een locale man op leeftijd.
    Hebben jullie niets gemerkt van de aardbeving in Chili? Nou veel plezier en we lezen weer!
    Liefs Yori.