Dolfijnen ! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van JanDirk Vries - WaarBenJij.nu Dolfijnen ! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van JanDirk Vries - WaarBenJij.nu

Dolfijnen !

Door: JanDirk en Marank

Blijf op de hoogte en volg JanDirk

03 Maart 2010 | Argentinië, Puerto Madryn

Dag mensen..

Eergister in Necochea nog lekker gesurfd, zie de foto. Bokkenkoud zonder wetsuit, maarja je moet er wat voor over hebben. Het uitzict op het strand was ook niet verkeerd. De vrouwen hebben nogal charmante broekjes aan.

Na de strandpret vertrokken met de bus ricting Puerto Madryn. De reis duurde 15 uur en we hadden gehoopt op wat eten, maar dat kwam helaas niet. We moesten het doen met wat krackertjes...We hadden wel wat fruit gekocht, alleen Marank werd in het midden van de nacht door een douaneman gevraagd om de appels in te leveren. Ze hadden vast zelf ook honger.

Uiteindelijk dus vermoeid aangekomen in Puerto Madryn, maar het hostel is hier erg chill.

Vanochtend eerst een beetje door het stadje gelopen. We kwamen een amerikaan tegen die hier met een cruiseschip was dat vanochtend had aangemeerd. Hij vroeg ons om te vertellen waar hij was. Hij had geen idee of hij nu op een eiland was aangekomen of op het vaste land zat. Rare lui die Yanken. Hij had wel een lijstje met plaatsen die de cruise aandeed, maar waar die nou precies lagen had hij geen weet van.

´S middags met een dolfijnenwatch tour mee. In een mooie speedboot met 2 x 200pk gingen we de zee op. Het beloofde eerste een tocht te worden waarbij we niets zouden zien (á la Lovina). Maar na een uur terwijl de kaptein de verkeerde kant opkeek zag ik ze ineens. Wat een pracht. Dolfijnen!

Ja mensen. Dolfijnen..Zoogdieren zijn dat en geen vissen. Dit heb ik uit een zeer betrouwbare bron, maar dit terzijde.

Ze deden allerlei kunsten en capriolen. Wat machtig mooi. Sommige hadden nog jonkies. Op een gegeven moment waren het er wel een stuk of 30, misschien wel meer. Ze schoten uit alle hoeken vandaan onder de boot door. Ze deden salto´s en sprongen, echt kippenvel...
Op het laatst kwamen er ook nog wat zeeleeuwen kijken. Vervolgens nog doorgevaren naar een zeeleeuwenkolonie. Waar de bakbeesten ook van de rotsen sprongen.

Echt een dag ruige natuur. Wind in je haren en zeezout overal. Echt Patagonia. Een verbrand hoofd na afloop

Ik voel me onwijs thuis want het is hier ook Unesco World Heritage, net als de Beemster. maar daar zal ik deze keer maar niet over beginnen.

Aankomende dagen nog een beetje natuur kijken en vervolgens zakken we toch af naar het zuidelijkste puntje..´The end of the world´.

Het ga jullie goed.

• 04 Maart 2010 - 07:17

Carlieke:

haha.. ;)

fijn dat jullie het zo leuk hebben! maar hier ook eindelijk lekker weertje hoor.. al gaat het blijkbaar binnenkort weer sneeuwen..

x

• 04 Maart 2010 - 07:26

Jacqueline:

Schiet meteen in een lachstuip bij deze aanblik.... Lopen wij nou achter of zij???

• 04 Maart 2010 - 07:29

Jacqueline:

Kom er net achter dat mijn reaktie niet bij de foto zelf wordt geplaatst... Vorige reaktie was dus op de foto van Marank en vriendin in stringbikini ;-)))))
    Dolfijnen: gaafff!!!! Dat lijkt me inderdaad een enorm kippenvelmoment. Leuk om lezen dat jullie zo genieten!
    Gisteravond Dirk nog wat beweging gegeven, zowel onder het zadel (door Zoe) als met Jer los in de bak. Hij leek wel een arabier met zijn staart in de lucht!
    Tot lezens weer!
    Liefs,
    Jacqueline

• 04 Maart 2010 - 07:36

Dinie En Chris:

Wat een leuk verhaal weer en wat een mooie
    foto's. Wat ontzettend genieten zullen jullie.
    In de Beemster (werelderfgoed) de eerste lammetjes geboren, ook weer erg leuk.
    Lieve groet !!.

• 04 Maart 2010 - 09:53

Sjoerd:

Ik heb hier maar 2 woorden voor: Vet Cool!

p.s weinig auto's te koop in Goteborg JD.... wel een gare 245 maar ja.

• 04 Maart 2010 - 11:25

Anne:

Hoi bro en Mar,
    Hier ook een heerlijk stralend zonnetje om vrolijk van te worden. Coole foto's zeg! smeren jullie je wel goed in tegen de zon. Vanmiddag met de kleine naar het consultatiebureau voor ptikjes.....erg zielig maar het moet! geniet ervan. Dikke kus van jullie (schone) zus

• 04 Maart 2010 - 18:52

Yolanda:

Geestig verhaal en fijn dat jullie zo genieten.Mooi daar hoor;en nu daar nog een paar nachten? Goedkoper dan in B.A? Hartelijke groetjes ook van Vati die net thuis is.XX

• 06 Maart 2010 - 10:11

Yorianne:

Leuke foto's, mooi verhaal! Leuk en beeldend beschreven!
    Geniet met jullie mee.
    Hier nu ook blauwe lucht en zon! Kus voor allebei!

• 07 Maart 2010 - 09:07

Yaira:

Hoi Marank
    Wij zijn gisteren bij Dirkie geweest.
    We hebben gereden zonder zadel. Wineke was bij Quinlan en heeft ons ook geholpen. Hij wilde niet meer terug naar de wei.
    Maarhet is ons wel zelf gelukt.
    groetjes yaira

• 07 Maart 2010 - 09:12

Kirsten:

Hey daar,
    Nou, je zal Yaira haar stukje al gelezen hebben. Gisteren dus naar Dirkie geweest. Yaira vond het nog best wel eng om hem uit de wei te halen bij al die andere paarden die voor het hek stonden. Maar ze kreeg hulp!!
    Rijden ging wel. Stappen goed, draven moest ik bij rennen.....en helpen aandrijven.... vermoeiend hoor!!!
    Djaele had ook nog gereden, maar die had het zo koud na een kwartiertje dat ze de teugels niet meer kon vast houden!!
    Maar ze hebben genoten......!!

Jullie ook lees ik, dus geniet lekker verder, dan doen wij dat ook.

Dikke kus,
    Kirs

• 08 Maart 2010 - 12:27

Liesbeth:

Hai Marank en JanDirk,
    Wat een belevenissen. Ik mistte je, dus ben net even stiekem op je site aan het surfen geweest. Leuk dat je bij al je verhalen foto's doet!
    Ik blijf een beetje meegenieten. Veel plezier!!

• 08 Maart 2010 - 19:26

Marjo:

Jo Lieve, hele lieve luitjes,

Ik zie dat het rondje joggen effect heeft gehad, Marank in d'r string, knap werk bruin en perfect in model.!! Voor jou JD, ga eens een beetje rechtop staan op die plank! Vorige week zie ik Andre een golf pakken en bleef hij zitten op zijn hurken. Ik zei daar natuurlijk wat van en zijn reactie was: "heb ik van JD geleerd" Ik zeg: " god, die leggen we droog in 1612!"

Wat een ontzettend gave reisverhalen, heerlijk, blijf genieten en trek je niks aan van enig natuurgeweld.
    Wij zijn net terug van weekje cultuur snuiven in Normandie, daar hebben ze ook bezienswaardigheden: Omaha Sword beach.. geen string-broekies daaro, wel een hoop sherman tanks omgebouwd als amfibi gebeuren. Ook geen zeeleeuwen of dolfijnen, wel oude bunkers, maar die heb je ook in WAZ!

Dikke Kussen Marjo (ps, nog steeds geen bloed, we houden moed!, cripties he?!)haha

• 08 Maart 2010 - 19:30

Marjo:

Voor Anne,

Wat gaat zo'n verlofperiode van jou snel voorbij zeg (voor mij dan). Zet hem op op je werk, dat zal inderdaad effe wennen zijn. Succes en aai over bol voor Moira!

• 08 Maart 2010 - 20:48

Bert-Jan:

Hee Marank en JD,

Nooit geweten dat JD zo'n begenadigd schrijver was! Of heeft hij een ghostwriter?

Net alle reisverslagen en foto's bekeken. Wat ziet dat er super uit!

JD, kun je even informeren wat die auto's daar doen? Wellicht een idee voor de volgende trip :-P

Grt, BJ